REST API Dokumentation

Hej, repeterar posten från FB om hur man kan hitta dokumentation för REST API:et. Jag har tidigare jobbat för RISE och nu som frilans angående öppen data-trdjepartsutvekcling och öppen källkod. @Mattias

2 gillningar

Koden från “App 2017” ligger på vår Github men jag ska kolla lite närmare vad vi har när det gäller just REST:

Härligt att du arbetat med RISE och arbetar med öppna data! Både RISE och öppna data står ju oss nära. Har du arbetat med transportfrågor för RISE här i Göteborg? (Lindholmen?). Jag och @pernillan arbetar arrangerar dessutom alla möjliga saker kopplat till öppna data via Civic Tech Sweden, till exempel fredagsfika varje vecka. Häng gärna på det också om du vill!

Såg att det fanns ett PDF om dokumentation för REST API. Men det finns kanske ingen server som kör API:et nu när appen är avvecklad.

Jobbar nu för Clear Byte som fokuserar allmänt på digital transformation och hållbar samhällsutveckling. Mer specifikt sysslar vi med Interoperabilitet och integrerade digitala samhällstjänster inom transportsektorn men även hälso- och sjukvård. Är gärna med på fredagsfika, blir det ett nu den 10’e?

Exakt, det verkar bli så att vi inte kommer ha en server igång som kör det APIet nu i höst/vinter. Det händer dock mycket i och runt Skjutsgruppen så det kan skifta.

Har du förresten sett @nmb s och @matte s inlägg här i forumet om fillthecar samt öppen e-legitimation?

Vi kommer utveckla det här forumet mer och mer för att i sann samåknings-anda samköra såna här idéer och se hur de kan möta varandra.

Yes fredagsfika varje vecka! Jättekul om du kommer på fredag! Här är Zoom-länken vi använder:

1 gillning

Inte kollat i detalj alternative e-legitimationer. Men låter vettigt att det skall vara en öppen och transparent lösning.

Det fina vädret vinner nog idag över datorn, så tittar in en annan fredag. Trevlig helg.

1 gillning

Man måste njuta av solen så länge den är kvar, helt rätt! Det kommer fler fikas varje vecka!