25 Mars startar vi skjutsgruppen Borås

Nu startar vi Skjutsgruppen Borås!

En lokalgrupp för oss boråsare.

Jonas heter jag och bor i Borås. Jag var med på Skjutsgruppens Pendlarkväll på Stadsbiblioteket i november och berättade i både Borås Tidning och Göteborgs-Posten om samåkning och skjutsgruppens app.

Den 25 mars träffas vi

Den 25 mars är det hålllbarhetsdag på högskolan, och vi passar på att träffas för första gången med lokalgruppen! Borås Stad bjuder på ett års medlemskap i Skjutsgruppen om man kommer, och högskolan bjuder på pizza tills det tar slut. @Mattias kommer åkandes från Göteborg och berättar om föreningen och hur man sätter igång och samåker till skola, jobb och fritid.

Tid: 12:00–13:00

Plats: Vardagsrummet, Sandgärdets entré
Läs mer:

Skriv till mig @Ortoceratiten här i forumet om du vill vara med i lokalgruppen! (tryck på mitt namn så kommer det fram att du kan skicka mail till mig i forumet).

Välkommen!
@Ortoceratiten Jonas Wieszkos

4 gillningar

Otroligt roligt med en lokalgrupp i Borås! Jag ser fram emot att träffa er den 25 mars! :pizza:

1 gillning

Jag jobbar den tiden. Är det er samåkningsportal ni kommer promota och prata om och få fler att använda? Där är jag redan men inte fått nåt napp. Eller är det att folk ska skriva upp sig för samåkning?

Hej!

Syftet med själva lokalgruppen här på forumet är att få mer fart på hållbart resande lokalt, både genom att promota användningen av skjutsgruppens app men också andra delar, som opinionsbildning - och vad gruppen själva kommer fram till.

Vi tar tillfället i akt när skjutsgruppen ändå är med på Högskolan men det är inte själva gruppen som s.a.s. är huvudnumret utan det blir Mattias som kommer och visar hur man kommer igång.

/Ortoceratiten

1 gillning

Det låter himla bra.

2 gillningar