IdĂ©: Skjutsgruppen Live 🔮 - gemensamma rapporter och lösningar vid trafikstörningar

I en mening

Vid en trafikstörning startar medlemmar i föreningen en tillfÀllig sida dÀr alla kan bidra med rapporter frÄn trafiken, posta relevant information och crowdsourca lösningar.

Idé

Det hĂ€r Ă€r Ă€n sĂ„ lĂ€nge en idĂ© under kategorin “IdĂ©er” hĂ€r i forumet. Om en idĂ© gĂ„r vidare till nĂ„got som föreningen aktivt jobbar med sĂ„ flyttar den över till kategorin “Verktyg”. Arbetsnamnet Ă€r “Skjutsgruppen Live :red_circle:”

Hur?

Vi kör ett öppet live-test av Etherpad under januari 2025, för att sen eventuellt hosta Etherpad sjÀlva pÄ Skjutsgruppens server.

:white_check_mark: Du kan göra vad du vill och testa loss i vÄr tillfÀlliga Etherpad. Det kommer automatiskt tas bort i februari, sÄ kÀnn dig fri att testa!
:white_check_mark: Tumregel: En bra idé Àr att bygga vidare pÄ vad andra gör, snarare Àn att ta bort.
:white_check_mark: Exempel pĂ„ att bygga vidare: Testa att att strukturera innehĂ„llet, exempelvis lĂ€gga till en rubrik för “artiklar”, lĂ€gga till datum och klockslag.
:white_check_mark: Det finns Àven en chat, testa att chatta dÀr!

Kommentera hÀr under om hur det gÄr och hur du tycker vi utvecklar!

Den hÀr sidan kommer uppdateras med mer information

1 gillning

Bra idĂ©! Jag har anvĂ€nt Etherpad förut men det var Ă€ndĂ„ lite klurigt att förstĂ„ hur jag skulle formatera text pĂ„ mobilen. NĂ€r jag vĂ€l börjat skriva försvann nĂ€mligen formateringsmenyerna, men nĂ€r jag ”klickade ner” tangentbordet kom de fram igen!