Hej!
Jag är med som forskare i en studie med namnet ST4TE: Strategier för en rättvis omställning i Europa som är ett större EU-finansierat projekt. I studien undersöker vi hur grön och digital omställning påverkar olika grupper och individer. Studien genomför för att få mer kunskap i syfte att minska ojämlikheter.
Vi intervjuar folk från många olika grupper i samhället och har blivit intresserade av perspektiv på dessa frågor från personer som samåker eller tänker kring frågor om pendling och resor mer allmänt.
Jag undrar därför om någon av er skulle vara intresserad av att ställa upp på en intervju.
Intervjun gör vi via videosamtal eller telefon, den som intervjuas bestämmer hur länge vi håller på men det ska ta högst en timme. Du är självklart anonym som deltagare.
Du kan läsa mer på vår hemsida:
Studiens resultat kommer bla rapporteras vidare till EU-kommissionen.
Ser fram emot att höra från er och hoppas att några av er har möjlighet att ställa upp på en intervju! Vi tror ni kan komma med intressanta och viktiga perspektiv för studien.
Ni kan höra av er i kommentarsfältet här eller maila mig på christopher.thoren@gu.se
Tack på förhand!
Mvh, Christopher Thorén